כלב חדש בבית

מזל טוב! אימצתם בן משפחה חדש

עמותת "נהריה אוהבת חיות" מברכת אתכם על האימוץ.

כדי לסייע לכם בתהליך ההתאקלמות, אספנו עבורכם רשימה של נושאים שאם תתנו עליהם את הדעת מראש, יקלו עליכם את החיים יחד עם כלבכם, לשנים ארוכות של בריאות והנאה משותפת.

 טלפונים של בעלי מקצוע

מרפאה וטרינרית– אתם מוזמנים להמשיך ולטפל אצל הוטרינר של העמותה או מרפאה אחרת שהומלצה בפניכם. בכל מקרה אתם זקוקים למרפאה וטרינרית להמשך תכנית חיסונים, תילוע ובכלל, על כל צרה שלא תבוא. מאד מומלץ שהמרפאה תהיה קרובה למקום מגוריכם, ומומלץ שיהיה וטרינר נגיש בכל שעות היום והשבוע, ע"י טלפון לשעת חירום.

מטפל התנהגותי/ מאלף– לא פעם אנחנו נתקלים אצל כלבנו בהתנהגויות שאינן מתאימות לאורח חיינו, או לידע שלנו איך לעבוד איתו וכך הלאה. לשם כך יש מי שלמד ויתן מענה.

אנחנו ממליצים על הכרות עם מטפל התנהגותי מיד עם הגיע הכלב הביתה כדי שלא נשגה בדרך בה אנחנו מגיבים להתנהגויות לא רצויות, וכדי שלא נטעה להרגיל אותו להתנהלות שאחר כך תפריע לנו.

 שימו לב – וטרינר אינו מטפל התנהגותי!

מספרה- כלבים זקוקים לטיפוח פרוותם. יש כלבים שזקוקים לתספורת יחסית תכופה כמו טריירים או פודלים ויש כאלה שפעם בעונה יסתפקו בדילול. יש אלה שפרוותם ארוכה וזקוקים לסרוק ראוי וגזירת קשרים ויש מי שצריך תספורת של ממש. כדאי למצוא מספרה רצינית ומקצועית, שיודעת לתת מענה על הצורך המיוחד של כלבנו.

חומר קריאה- יש מקרים בהם המרפאה סגורה, המאלף שלכם לא עונה, אתם לא בטוחים מה נכון לעשות, אתם בספק לגבי חוקים בנוגע לכלב, מה לעשות עם הכלב נשך או הלך לאיבוד- אתר "חיי כלב", הוא אתר שמאגד הרבה מאד מאמרים שנועד לענות על שאלות שלכם ואף מציע פניה לבעלי מקצוע לייעוץ ראשוני דרך האתר.

 

איך להכין את הבית?

אחד הדברים החשובים הוא להבין שגם כלב זקוק למרחב פרטי. משום כך יש לייעד לו פינה שתהיה רק עבורו, אותה נרפד ונניח בה משחק או שניים שלו. עם הזמן הכלב ילמד ללכת לפינה שלו בזמן שהוא זקוק להפסקה וניתן ללמד אותו ללכת לשם גם כשאתם זקוקים להפסקה כזו.

לכלב צריך שיהיה כלי למים ובו מים נקיים 24 שעות ביממה. כלי המים צריך לעמוד במקום שהכלב יכול לגשת אליו בכל עת, רצוי להחליף את המים בכלי פעם ביום.

גם למזון יש ליעד כלי. כלי המזון יהיה המקום הקבוע בו יקבל הכלב את מזונו, בכמות ובמספר פעמים ביום לפי התאמה אישית: לגיל, לצרכים מיוחדים אם יש כאלה, לאורח חייכם וכך הלאה.

אם יש לכם ילדים, צריך להכין אותם לבואו של הכלב. להסביר כי כלב הוא בעל חיים, חש כאב ומגיב לאי נוחות. בנוכחות ילדים צעירים צריך תמיד להיות מישהו מבוגר שיוכל לפקוח עין ולראות שהכלב אינו מגלה סימני אי נוחות בגלל שהילדים מושכים בפרוותו, דוחפים ידיים לפיו ואינם מאפשרים לו לסגת.

מותר לכלב לישון עם הילדים בחדר.

 

טיולים

כלב חייב לטייל. גם כלב שיש חצר צמודה לביתו והוא מבלה בה צריך לצאת ולפגוש ריחות חדשים, כלבים אחרים וגרויים משתנים. זה חשוב לבריאותו המנטלית ולהפעלת החושים שלו.

כלב חייב לצאת לפחות שלוש פעמים ביום. פעם אחת מתוכן חייבת להיות לפחות 45 דקות. אנשים טועים לחשוב שהטיול הוא רק לעשיית צרכים. גם אבל בהחלט לא רק.

על נושא הטיולים יפורסם מאמר מעמיק יותר בקרוב.

 

אביזרים

קולר, עדיף עם תג שם ומספר טלפון שלכם.

רצועת הולכה, שלא תעלה על שלושה מ', אנחנו ממליצים לא להשתמש ברצועת פלקסי נמתחת.

ריתמת גוף. מבחינה אנטומית עדיף לחבר את רצועת הולכת לריתמה ולא לקולר בשל רגישות צוואר הכלב לפגיעות משיכה. קיימות בשוק גם ריתמות מיוחדות למניעת משיכות.

זמם– למקרה שתצטרכו לנסוע עם הכלב בתחבורה ציבורית או להביא אותו למקום בו נדרש זמם על פי חוק. תהליך הרגלה לזמם ראוי שיעשה בהנחיית בעל מקצוע.

כלים למים ומזון.

מצע לרביצה. יכול להיות מיטת כלבים וגם כל שמיכה ישנה מקופלת תעשה את העבודה.

מברשת או מסרק. בהתאמה לסוג הפרווה.

הדברה של פרעושים וקרציות. אמפולה נגד פרעושים וקולר נגד קרציות.

רכב מי שלוקח את הכלב ברכב כדאי שיצטייד גם באביזרים לשם כך. כיסוי למושבים, ריתמת בטיחות לרכב או חגורת בטיחות ישמרו שהכלב לא יפריע לכם בנהיגה ולא יסכן אתכם ואת עצמו

 

עמותת "נהריה אוהבת חיות" מאחלת לכם מכל הלב שתהנו מכלבכם ושיהפוך במהרה לבן משפחה מן המנין.

 

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email

Comments are closed.